Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

wtorek, 15 stycznia 2013

Jak dbać o włosy..


szperam w necie...czytam i czytam...wszystko dla nich...dla włosów...aby przestały się na mnie gniewać za rozjaśniacz i zaczęły ze mną współpracować
/a przecież powinny być mi wdzięczne...
...no dobra nie mi tylko pani fryzjerce, która kategorycznie odmówiła  zrobienia mi trwałej/









...podczytując innych znalazłam kilka złotych zasad....


jak dbać o włosy...czego NIE WOLNO robić swoim włosom:


1. Często suszyć suszarką 

2. Nadmiernie używać lokówki, prostownicy itd.

3. Farbować 
/jeśli farbujesz to u sprawdzonego fryzjera, najlepiej tylko odrost/

4. Szarpać/rozczesywać mokrych włosów szczotką 
/mokre włosy należy delikatnie rozczesać grzebieniem o szeroko rozstawionych zębach...niektórzy uważają, że mokrych włosów w ogóle nie wolno rozczesywać/

5. Suszyć/pocierać ręcznikiem mokrych włosów

6. Spać w rozpuszczonych włosach
 /to dla mnie szok, zawsze spałam w rozpuszczonych włosach, aby nie męczyć ich gumką:/...jednak włosy na noc należy związać gumką bez metalowych części w warkocz lub koczek...stosuję się do tego punktu, choć bez entuzjazmu, bo ramo jak wstaję mam pofalowane włosy zamiast prostych://

7. Spać w mokrych włosach
/włosy mokre sa bardziej podatne na uszkodzenia/

8. Wychodzić na mróz z wilgotnymi włosami lub suszyć je tuż przed wyjściem z domu 
/włosy przeżywają szok termiczny..zamarznięte włosy są bardzo kruche..dodatkowo włosy tracą wodę -wysuszenie/

9. Myć włosy w gorącej wodzie
/gorąca woda powoduje, że włosy tracą swój blask...powinno się myć włosy w letniej wodzie, a na koniec spłukać je chłodną wodą - spowoduje to zamknięcie łusek = lśniące włosy/

10. Źle odżywiać się









5 komentarzy:

  1. Z tym spaniem w rozpuszczonych włosach to mnie zszokowałaś... ja zawsze tak śpię... i chyba tego nie zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko prawda, tylko nie zawsze da się zastosować do takich rad...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężko byłoby mi stosować się do tych wszystkich zasad, zwłaszcza jeśli chodzi o suszarkę i spanie ze związanymi włosami. Często zdarza mi się też wychodzić z niedosuszonymi włosami z braku czasu:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tymi rozpuszczonymi do snu to i ja nie wiedzialam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też zawsze śpię z rozpuszczonymi, z suszary też ciężko będzie zrezygnować, chyba musze się pogodzić z posiadaniem fryzury jak król lew;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.