Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

czwartek, 3 stycznia 2013

Kalendarz Synka


Kalendarz Synka, aby nie zapomnieć...
...człowiek tak szybko zapomina, a to takie ważne wydarzenia. 

Tu będę zapisywać daty, wydarzenia z życia Synka.

Cofnę się troszkę w czasie i spiszę daty, które pamiętam.

*jedną datę muszę umieścić dodatkowo: 
26.12.2010r (17 tydz., 1 dzień ciąży) godz. 20 - pierwsze bąbelki w brzuchu DZIECIĄTKO KOPIE!







MYŚLAMI SYNKA:

23.04.2011r - URODZIŁEM SIĘ o godz. 18.29; waga 4,32 kg;



Jestem trzy minuty po drugiej stronie brzuszka /Tata jest ze mną/


video


Twoja odznaka

06.05.2011r - (14 dni) - pierwszy spacer z Mamą i Tatą;

05.2011r - (1 miesiąc) - ważę 4,82 kg;

06.2011r - (2 miesiące) - ważę 6,34 kg;

07.07.2011r - (2 miesiące 15 dni) - przewracam się na boczek;

07.2011r - (3 miesiące) - przesypiam całą noc, z małą przerwą na wędrówkę do łóżka rodziców;

10.07.2011r. - (3 miesiące) - Chrzest Święty;





07.2011r - (3 miesiące) - moje pierwsze wakacje;




08.2011r - (4 miesiące) - ważę 10 kg;

08.2011r - (4 miesiące) - raczkuję do tyłu,

08.2011r - (4 miesiące) - jem pierwszą przetartą zupkę (marchewka z ziemniakami);

09.2011r - (5 miesiący) - zajadam chrupki kukurydziane;

10.2011 - ( 5,5 miesiąca) - pojawił się pierwszy ząbek, dolna jedynka;



11.2011r - (6 miesiący) - umiem siadać i raczkować do przodu;

11.2011r - (7 miesięcy) - ważę 12 kg;

11.2011r - (7 miesięcy) - mówię MAMA,

11.2011r - (7 miesięcy) - stoję na nóżkach trzymając się czegokolwiek;



12.2011r - (8 miesięcy) - mówię TATA,


24.12.2011r - (8 miesięcy) - pierwsza Wigilia



9.02.2012r - (9,5 miesiąca) - zrobiłem pierwsze, samodzielne, cztery kroczki;

04.2012r - (1 rok) - mam 12 zębów;

12.04.2012r (1 rok) - przechodzę pierwszą "trzydniówkę";

12.05.2012r (1 rok, 2 tygodnie) - narysowałem pierwszy rysunek;




14.05.2012r (1 rok, 2 tygodnie) - ważę 12,77 kg;

19.05.2012r (1 rok, 3 tygodnie) - wypiłem do snu z kubeczka niekapka, obeszło się bez butli ze smokiem;


22.05.2012r (1 rok, 3 tygodnie) - zostałem w domku z Babcią i Dziadziem na cały dzień, bez rodziców, bez marudzenia;

22.05.2012r (1 rok, 3 tygodnie) - lubię pić soczki przez rurkę,

17.06.2012r (1 rok, 1 miesiąc, 3 tygodnie) - zjadłem sam zupkę łyżeczką;




19.06.2012r (1 rok, 1 miesiąc, 3 tygodnie) -pierwsza kąpiel w "odkrytym basenie", pluskanie na balkonie 



20.06.2012r (1 rok, 1 miesiąc, 3 tygodnie) - nauczyłem się samodzielnie kręcić wokół własnej osi, ale zabawa:)

20.06.2012r (1 rok, 1 miesiąc, 3 tygodnie) - usiedziałem 20 min w miejscu oglądając telewizję, a dokładnie "Akademię Pana Kleksa", fajny film;

23.06.2012r (1 rok, 2 miesiące) - odkryłem fajny przycisk w komputerze, po naciśnięciu otwiera się i zamyka szufladka (wejście na płyty w komputerze), mam zabawę na 10min :)

Lipiec 2012r (1 rok, 2 miesiące) - pierwsza kąpiel w morzu :)

Lipiec 2012r (1 rok, 2 miesiące) - potrafię jeździć samochodzikiem-pchaczem




01.08.2012r (1 rok, 2 miesiące) - ważę 13 kg 400g



01.08.2012r (1 rok, 2 miesiące) - mam 16 ząbków :D

13.08.2012r (1 rok, 3 miesiące, 3 tygodnie) - pierwszy raz byłem z rodzicami u fryzjera,
                                                                         wypad uznaję za udany!
                                                                         /wcześniej Mama mnie podcinała/


13.08.2012r (1 rok, 3 miesiące, 3 tygodnie) - umiem strzelać nakrętką, nauczyła mnie Ciocia I.


13.08.2012r (1 rok, 3 miesiące, 3 tygodnie) - pokazuję oko i nosek :) oraz robię cacy.

13.08.2012r (1 rok, 3 miesiące, 3 tygodnie) - mam 83 cm wzrostu,wg miarki ściennej:)

Twoja odznaka



1.09.2012r (1 rok, 4 miesiące, 1 tydzień, 2 dni) - przed snem Mama czyta mi bajeczkę

1.09.2012r (1 rok, 4 miesiące, 1 tydzień, 2 dni) - rozdaję cudne buziaczki Mamie i Tacie


1.09.2012r (1 rok, 4 miesiące, 1 tydzień, 2 dni) - buźka mi się nie zamyka, gadam i gadam,
                                                                          ostatnio często mówię: "dajesz", "czytasz" oraz "gdzie jest",
                                                                              /mówię także: mama, tata, baba, tak, nie, mniam/

10.10.2012r (1 rok, 5 miesięcy, 2 tygodnie, 3 dni) - coraz rzadziej sypiam w dzień;
                                                                                   a w nocy nauczyłem się spać pod kołdrą
                                                                                   /wcześniej nie lubiłem być przykryty/

12-13.10.2012r (1 rok, 5 miesięcy, 2 tygodnie) - pierwszy wyjazd z noclegiem w hotelu-Warszawa
                                                                             /nie licząc wakacji/ uwielbiam takie wyjazdy


31.10.2012r (1 rok, 6 miesięcy) - pierwszy spokojny /bez biegania/ spacer,
                                                      przez chwilę dałem rączkę Mamie:)
                                                     bez szelek, bez wózka i innych pomocy



31.10.2012r (1 rok, 6 miesięcy) - pokazuję ojojoj
                                                     /naśladuję Krzycha w bajce "Rajdek"/


1.01.2013r (1 rok, 8 miesięcy) - jakiś czas temu nastąpił niesamowity skok do przodu,

                                                   bawię się sam i sprawia mi to przyjemność /czasem i 2 godziny!!!/,
                                                   w nocy nie chce mi się chodzić do rodziców, przesypiam całą noc,
                                                   a nad ranem Mama mnie przenosi do dużego łóżka się pokokosić,
                                                   no i w dzień już raczej nie śpię, chyba że w samochodzie:)
                                                   chodzę na spacerki /na nóżkach/ i nie uciekam rodzicom,
                                                   mam własny rytuał z Tatą jak idę się kąpać: daję Tacie buziaka,
                                                   piątkę, cześć, buziaka, papa i zabieram samochody i idę się kąpać:)
                                                 
                                                  Na święta dostałem pierwszy swój własny list -kartkę/od Baby i Dziadzia/


13.01.2013r (1 rok, 8 miesięcy) - wyrzuciłem smoka "pa pa smokuś"

1.01.2013r (1 rok, 8 miesięcy) - mama zdjęła mi barierkę z łóżeczka, bardzo lubie spać w nowym
                                                    łóżeczku, przesypiam tam całą noc





13.02.2013r (1 rok, 9 miesięcy i 3 tygodnie) - Opanowałem do perfekcji otwieranie drzwi /naciskam na 
                                                                         klamkę/

13.02.2013r (1 rok, 9 miesięcy i 3 tygodnie) - zostaję z Babcią i Dziadziem dwa razy w tygodniu, 
                                                                         gdy Mama idzie na siłownię



13.02.2013r (1 rok, 9 miesięcy i 3 tygodnie) - wyszła mi dolna prawa piątka, jeszcze trzy zęby i będzie
                                                                         komplet :)



16.03.2013r (1 rok, 10 miesięcy i 3 tygodnie) - mam juz dwie dolne piątki;
                                                                          Mówię: mama, tata, baba, dziadzia, daj, chcesz, tam, 
                                                                                      gdzie jest? nie, yes, mniam, dym,
                                                                           Nasladuję dźwięki: "tu-tu"/ciuchcia/, "hau-hau"/piesek/, 
                                                                                      "miauu"/kotek/, "brum"/auto/,"łaaa"/dinozaur/,
                                                                                       
07.04.2013r (1 rok, 11 miesięcy i 2 tygodnie, 1 dzień) - zasypiam bez kołysanki :)        

01.05.2013r (2 lata, 1 tydzień, 1 dzień) - w ciągu dnia poszedłem pierwszy raz  położyc się do sypialni,
                                                                do łóżka - i sam zasnąłem                                                                            
                                                                          

05.05.2013r (2 lata, 1 tydzień, 5 dni) - pierwszy mój zjedzony lód:)




05.05.2013r (2 lata, 1 tydzień, 5 dni) - ważę 16kg i mam 92 cm wzrostu

Twoja odznaka

09.06.2013r (2 lata, 1 miesiąc,2 tygodnie, 3 dni) -pierwsza noc w swoim pokoju i w swoim dużym łóżku


05.08.2013r (2 lata, 3 miesiące,1 tygodzień, 6 dni) - mam wszystkie ząbki, śpię sam, zjadam sam,
                                                                                 robię siusiu do toalety sam, śpię bez pieluszki, pieluchę
                                                                                  Mama zakłada mi jak wołam kupa "pa",
                                                                                  nowe słowa: szyszka, ryba"lyba", dzieci, dzidzia,
                                                                                  Uwielbiam książkę Królewna Śnieżka i siedmiu
                                                                                  krasnoludków;

03.08.2013r (2 lata, 3 miesiące,1 tygodzień, 4 dni) - pierwszy raz zostałem sam z dziadkami w nocy -
                                                                                    rodzice poszli na wesele:)
                                                                                na auta mówię czule :"BUM BUŁA",
                                                                              a na piłkę "NOMA" = noga;

23.10.2013r (2 lata, 6 miesięcy) - "TOTAM CIE, TOTAM MAME, TATE, DZIDZIE"
                                                   cudowne słówko KOCHAM!

23.10.2013r (2 lata, 6 miesięcy) - dostałem sms od Dziadzia na Mamy telefon z okazji 2,5 roczku
                                                   "MAKSIUNIU TO JUŻ 30 MIESIĘCY JAK MAM SWOJEGO
                                                    PRAWDZIWEGO PRZYJACIELA..."
                                                    To nie pierwszy sms, Dziadzio wysyłał mi sms
                                                     nawet jak byłem w brzuszku Mamy:)




27.12.2013r (2 lata, 8 miesięcy, 5 dni) - pierwszy raz usypiał mnie Tatuś - bez Mamy,
                                                          bezproblemowo:)


16.01.2014r (2 lata, 8 miesięcy, 3 tyg) - potrafię sam założyć majteczki i spodenki,
                                                         a nawet zdarzyło mi się ściągnąć koszulkę :)

14.02.2014r (2 lata, 10 miesięcy) - ja mówię, a nawet inni wiedzą co ja mówię:) głównie wołam:
                                                   "a czemu?", rozgadałem się tak jak mieszkałem u dziadków,
                                                   gdy mama była w szpitalu z Lili;

24.02.2014r (2 lata, 10 miesięcy, 1 dzień) - pierwsza kupka na toaletę, wcześniej kazałem sobie
                                                              nakładać pieluchę specjalnie na kupę,
                                                              na drzwiach zawisła specjalna tablica, gdzie przykleja się
                                                              naklejkę za każdą kupę w toalecie,
                                                              /jak będę miał dużo naklejek to zaniosę tablicę do
                                                               przedszkola, żeby pani wiedziała, że już potrafię robić
                                                               kupkę na toaletę i mogą mnie przyjąć/


13.04.2014r (2 lata, 11 miesięcy,2 tygodnie i 6 dni) - zajadam się śledziami, sałatą i brokułem,
                                                                            buzia mi się nie zamyka ;),
                                                                            liczę do trzech ( to już dawno) i rozróżniam
                                                                            kolory: żółty, czerwony, niebieski, zielony, 
                                                                                       czarny, biały
                                                                            dalej boję się fryzjera i nie chcę robić kupki do
                                                                            toalety; noszę plecaczek :)


26.05.2014r (3 lata, 1 miesiąc) - pierwszy raz byłem w szatni piłkarzy Śląska Wrocław,
                                                    pogadoliłem i dałem piąteczkę :)


01.06.2014r (3 lata, 1 miesiąc) - moje pierwsze wrotki

20.06.2014r (3 lata, 1 miesiąc) - moja pierwsza deskorolka

09.10.2014r (3 lata, 5 miesięcy) - wróżka-pieluszka zabrała pieluszki, robię kupę do toalety!
                                                     umiem się rozebrać.

01.12.2014r (3 lata, 7 miesięcy) - pierwszy raz zrobiłem sobie kanapkę /masełko i serek/

16.12.2014r (3 lata, 7 miesięcy) - zostałem prawdziwym przedszkolakiem /pasowanie na przedszkolaka

09.01.2015r (3 lata,8 miesięcy, 2 tyg) -ważę 18,8kg

09.01.2015r (3 lata,8 miesięcy, 2 tyg) - mam pierwszy bal karnawałowy
                                                                     -jestem policjantem

09.02.2015r (3 lata,9 miesięcy, 2 tyg) - list nr 1

Kocham cię Syneczku za to, że jesteś taki odpowiedzialny...za to,że tak cudownie opiekowałeś się mną i Lilą, gdy Taty nie było w domu....że starałeś się z całych sił być grzeczny i bardzo pomocny. Dziękuję


09.02.2015r (3 lata,9 miesięcy, 2 tyg) - moje często używane słowa:
                                                          "odlotowe" oraz "Zniszczyłaś całe moje życie!"       
16.02.2015r (3 lata,9 miesięcy, 3 tyg) - jadę na pierwsza wycieczkę z przedszkola

                   jedziemy do teatru:)



16.02.2015r (3 lata,9 miesięcy, 3 tyg) - jaki ja jestem już duży przedszkolak..
                                                         pierwszy raz nie pozwoliłem się odprowadzić 
                                                        do sali..wziąłem torbę z pościelą i popędziłem sam

16.02.2015r (3 lata,9 miesięcy, 3 tyg) - list nr 2

Syneczku w ostatnim czasie mocno wydoroślałeś...stałeś się bardzo odpowiedzialny i pomocny... dziś pierwszy raz spała z tobą w pokoju Lilcia - poprosiłam Cię abyś nie wołał mnie w nocy jak chcesz siku tylko cichutko przyszedł do mnie - i tak właśnie zrobiłeś - wszystko żeby siostry nie obudzić - JESTEŚ CUDOWNY! JESTEŚ MOJĄ DUMĄ!

08.04.2015r (3 lata,11 miesięcy, 3 tyg) - znam znaki drogowe; liczę do 6 i do 5 
                                                              po angielsku :)

25.05.2015r (4 lata,1 mies.) - umiem powiedzieć wierszyk "Mam 3 latka, 3 i pół"

25.05.2015r (4 lata,1 mies) - list nr 3

Wieczorem, kiedy już śpicie, kiedy nie ma tych krzyków, pisków, kiedy jest cisza - przychodzi do mnie myśl: jakie mam wspaniałe dzieci. Jakie mam wielkie szczęście. Jestem wdzięczna Panu Bogu, że podarował mi takie Szczęście. Nie mogę uwierzyć, że te dwa Cuda są moje. Te myśli przychodzą do mnie codziennie od ponad 4 lat. Codziennie, wieczorem, gdy zasypiacie.

22.07.2015r (4 lata,3 mies.) - sam się ubieram i otwieram drzwi kluczem;
                                             uczę się jeździć na rolkach; świetnie nurkuję;



07.08.2015r (4 lata,3 mies.) - jeżdżę na dwóch kółkach;
                                             byłem razem z Lili na wakacjach u Dziadków/4 dni/

30.09.2015r (4 rok i 5 miesiąc) - potrafię się sam ubrać /tylko skarpetki to problem/, 
                                                 zapinam sam kurtkę i wiem, który but na którą nogę


30.09.2015r (4 rok i 5 miesiąc) - sam się modlę - znam Aniele Boży.

17.12.2015r (4 rok i 7 miesiąc) - pierwszy raz proszę, żebym mógł zostać u dziadków
                                                  na noc /dziecko mi dorasta, nie będę kłamać łezka mi 
                                                  poleciała /, znam kolory po angielsku i liczę do 10


23.04.2016r (5 lat) - piszę i czytam kilka liter oraz składam sylaby z tych liter, 
                              czytam sylabowo np. kakao, kot; już od dawna potrafię się podpisać;
                              liczę do 20; pierwszy raz byłem u dentysty coś robić - miałem 
                              fluorkowanie - siedziałem sam, nic się nie bałem.

23.04.2016r (5 lat) - sam zasypiam, sam biorę prysznic, wycieram się i ubieram;
                                składam lego, pierwszy raz mówiłem swoją rolę na przedstawieniu
                                w przedszkolu i bardzo dobrze mi poszło :)
                               
23.08.2016r (5 lat, 4 mies) - potrafię wiązać buty :) i gram w warcaby

23.09.2016r (5 lat, 5 mies) - potrafię sam wziąć prysznic /sam się myję, odkręcam
                                           wodę, wycieram i ubieram piżamę/, ubieram się sam do
                                           przedszkola /skarpetki również
                                           Coraz więcej czytam; zasypiam sam; sam wychodzę z psem,
                                           robię zakupy;

14.12.2016r (5 lat, 7 mies) - wypadł mi pierwszy ząb, jedynka :) jestem szczęśliwy, 
                                           w przedszkolu tylko ja i Antek /z chłopaków/ nie mamy
                                           zęba :) pomału będę się żegnać z panią logopedą - podobno
                                          idzie mi bardzo dobrze - sz, cz - już mam opanowane!

23.04.2017r (6 lat) - wychodzi mi szóstka - nic nie boli :) zakończyłem logopedę, byłem
                              na pobieraniu krwi bez problemu - jadę na obóz piłkarski, coraz 
                              lepiej czytam, 

30.08.2017r (6 lat i 4 mies) - mam szóstki, cztery jedynki mi wypadły, a trzy nowe 
                                            już mi rosną, znam nr tel do mamy, byłem pierwszy raz na
                                            obozie sportowym, sam wychodzę na podwórko pod okno,



krótkie liściki do pudełka pamięci od Mamy dla Maksiunia

4 komentarze:

  1. wspomnienia rozczulaja, niedawno w brzusiu dzieciaki siedzialy a teraz rozpychaja sie po domku i w naszych serduszkach:))

    OdpowiedzUsuń
  2. tak! to prawda, czas tak szybko leci! A Dzieci szybciutko rosną!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku jak on szybko się rozwija! A jaka waga! Mój Osinek ma 18 miesięcy i ledwo waży 11kg.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny kalendarz - czas leci nieubłaganie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.