Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

czwartek, 3 stycznia 2013

Olejowanie włosów czas zacząć...

ponieważ mam zniszczone włosy od farbowania,
 postanowiłam, że zacznę ostrą pielęgnację moich długich rozjaśnionych włosów

/do tej pory moja pielęgnacja włosów ograniczała się do używania odżywek do włosów bez spłukiwania/spłukiwania/maski..
....dodatkowo nie suszę włosów suszarką i nie używam prostownicy, lokówki itp./

Zaczynam od olejowania!

A o co w tym chodzi?
.... już mówię, a raczej piszę ;p


Olejowanie - 

to świetny sposób na walkę ze zniszczonymi, suchymi włosami. Olej powoduje, że włosy stają się bardziej sprężyste, nawilżone i lśniące (niczym bollywoodzkie gwiazdy). Odpowiednio dobrany olej może poprawić stan skóry głowy oraz powstrzymać wypadanie włosów.

Olejowanie - jak to robić?
Są dwa sposoby. Olej można nakładać na włosy i skórę głowy przed myciem lub po myciu.
Przed myciem nakładamy na włosy ok. 1 łyżeczkę oleju i pozostawiamy na noc (lub na 2 godziny/są dwie szkoły) następnie myjemy głowę jak zwykle*
Drugi sposób to nakładanie oleju po myciu (na mokre lub suche włosy), wybierając ten sposób należy użyć malutkiej ilości olejku i nanieść go tylko na końcówki, aby włosy nie wyglądały na tłuste.
Włosy należy olejować raz w tygodniu (bardzo zniszczone dwa razy w tygodniu). 
Po miesiącu powinny być efekty:)
*Ważne: do zmywania oleju używamy szampony, które  nie zawierają SLS (wypłukują odżywcze składniki, które dostarczamy poprzez olejowanie). 
/informacje o szamponach bez SLS tu :       http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=140497 /

Oleje -jakie?
Aby wybrać odpowiedni olej do swoich włosów trzeba troszkę poeksperymentować. 
Jest wiele olejków i nie wszystkie muszą odpowiadać twoim włosom.

Ole, który można wykorzystać do olejowania:
- z pestek winogron 
- kokosowy
 -z nasion czarnej maliny
-z nasion czerwonej maliny
-z orzechów włoskich
-z krokosza barwierskiego
-z róży piżmowej
-jeżynowy
-żurawinowy
-z truskawki
-z pachnotki
-konopny
-lniany
-z wiesiołka
-z męczennicy
-z komosy
-słonecznikowy
-z pestek arbuza
-z nasion czarnej porzeczki
-z nasion jabłka
-z kiełków pszenicy
-z pestek dyni
-z czarnuszki siewnej
-sojowy
-kukurydziany
-z nasion bawełny
-z linianki siewnej
-z amarantusa
-z ogórecznika lekarskiego
-z orzechów laskowych
-z nasion papai
-z pestek śliwki
-z pestek moreli
-z pestek wiśni
-z pestek brzoskwini
-ze słodkich migdałów
-z avocado
-z orzechów arachidowych
-z orzechów macadamia
-oliwa z oliwek
-z miodli indyjskiej
-sezamowy
-tamanu
-arganowy
-ryżowy
-baobab


Więcej ważnych informacji można znaleźć tu:
http://kosmetyki-orlicy.blogspot.com/2011/11/olejowanie-wosow-dla-poczatkujacych.html
oraz tu:
 http://www.anwen.pl/2012/12/top-5-olejow-do-wosow.html


Oj ciekawa jestem efektu. 
Mam kilka z nich w domu / oliwa z oliwek, ryżowy, słonecznikowy, lniany, z pestek dyni i orzechów laskowych/ jeszcze nie wiem, którego użyję, ale już nie mogę się doczekać:)


12 komentarzy:

  1. Ciekawa sprawa, jak zdasz relacje z olejowania to może i ja się skusze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba zrobię sobie taka kurację na końcówki. Ale najpierw daj cynk jakie efekty osiągnęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście...tylko tak jak czytałam to dopiero po ok miesiącu jest efekt...i trzeba to robić REGULARNIE /i tu jest ze mną problem :p /

      Usuń
  3. ja używałam przez jakiś czas jedwab i dawał efekt. olejowania nie próbowałam. daj znać jakie będą efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jedwabiu używam, ale tylko na końcówki...a oleju zamierzam na całe włosy nałożyć:)

      Usuń
  4. Czekam na efekty. Ja uzywam masek do włosów, ale takie które sie spłókuje, bo inaczej szybko mi sie włosy przetłuszczają i sa takie ciezkie i beznadziejne ( tzn pisze o swoich:-p)

    OdpowiedzUsuń
  5. Daj znać jakie są efekty bo moje włosy też pozostawiają wiele do życzenia!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wchodzę w to!
    Będę olejować oliwką dla dzidziusiów, bo chyba też może być, a co do wypowiedzi Ani to przyznaję, że maski do włosów są równie dobre.
    Systematyczności Nam życzę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, oliwką dla dzieci tez można...a później śmiało można zmyć włosy dziecięcym szamponem :)
      ja korzystam z masek ale bez szału..moim końcówkom to nie pomaga...pozostała część włosów ok
      Systematyczności:)

      Usuń
  7. no w końcu dowiedziałam się czegos konkretnego o olejowaniu! Ostatnio wylałam na włosy z pół butelki oliwy bo nie wiedziałam ile się tego stosuje :D dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.