Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

środa, 11 czerwca 2014

Lineczka i rehabilitacja...

...w zeszłym tygodniu Lili rozpoczęła rehabilitację.....
....jaki powód?...
...nie chce leżeć na brzuszku, a co za tym idzie nie ćwiczy, nie podnosi główki...
...lekarze zgodnie twierdzą, że wszystko jest z nią ok.... że napięcie mięśniowe w porządku...
...mówią, że jest leniuchem, że potrzebuje czasu, że na to wszystko też ma wpływ jej wcześniactwo...
....neurolog wysłał Lileczkę na rehabilitację, aby ją rozruszać...

....to wszystko jest dla mnie dziwne, mówią WSZYSTKO OK ale REHABILITACJA...

...powiedziałam sobie, że zobaczę jak to będzie wyglądało...jeśli będzie szarpanina, płacz to rezygnujemy...

... na szczęście, zajęcia okazały się bardzo przyjemne, pani rewelacyjna...
....rehabilitowana jest metodą bobath...są to ćwiczenia /podnoszenie rączki, nóżki, przekładanie na brzuszek/ ...ćwiczenia, które sprawiają jej radość i na pewno jej nie zaszkodzą :)

... chodzimy dwa razy w tygodniu po 45 min....

....gdyby ktoś kiedyś szukał dobrego ośrodka rehabilitacyjnego dla dziecka  we Wrocławiu to polecam na ul. Rejtana....świetny personel, kompleksowa opieka, czysto i kolorowo :)











:)

13 komentarzy:

  1. Rechabilitacja kojarzy mi się z chorymi dziećmi, ale z doświadczenia wiem że to błędny tok myślenia. Czasem w ten sposób trzeba zachecic własnie zdrowego malucha. Wspaniale że Twoja córka świetnie sie odnajduje podczas tych kilkudziesięciu minut tygodniowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie tak myślałam, że rehabilitacja = choroba, dlatego mnie to denerwowało, jak lekarze mówili wszystko ok, ale mamy zacząć rehabilitację

      Usuń
  2. Rehabilitacja na pewno nie zaszkodzi a Lili skorzysta. Mój synek był rehabilitowany tą metodą... i niestety Vojty, która jest mniej przyjemna. Ale dzięki temu Artur dzisiaj wspaniale się rozwija.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile trwała taka rehabilitacja? mi powiedziano, że przerwać można dopiero jak dziecko zacznie chodzić, bo dopiero wtedy można sprawdzić efekty

      Usuń
  3. Em też była taka leniwa, miała problem z trzymaniem głowy właśnie przez nieleżenie na brzuchu.
    i ćwiczyłam z nią w domu tą metoda, moja mama kupiła książkę, pół wałek i piłkę i w formie zabawy ćwiczyła ona albo ja.
    szybko było widac efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzięję, że u nas też szybciutko pójdzie:)

      Usuń
  4. Mój Oski też chodził na rehabilitację bo miał asymetrię, ćwiczyliśmy jeszcze z nim w domu i na szczęście nie było płaczu.
    Będzie dobrze lepiej wcześniej wyćwiczyć niż później ma być coś nie tak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma się czym zamartwiać. Skoro mówią,że wszystko jest dobrze to znaczy że jest;) Nasz MAksio też nie leżał na brzuszku, też nie podnosił główki. Powód był inny..ulewanie. Nie kładliśmy go na brzuszku bo natychmiast wymiotował. Z czasem...później niż inne dzieci, zaczęłam go sama układać w ten sposób i szybciutko nadrobił zaległości ;) Pozdrawiam całą Waszą rodzinkę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. to dobrze, że nie płacze, bo dzieci różnie reagują na rehabilitację... Lineczka śliczna i cała ty:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.