Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

poniedziałek, 20 października 2014

Kaszel a glista ludzka....ważne


Denisek ma kaszel ponad miesiąc...
...wypił hektolitry syropków...
...co tydzień chodzimy do pediatry, sprawdzać czy nie ma powikłań...
...badania nic nie wykazywały, lekarka kazała czekać, aż kaszel sam ustąpi...
...prosiłam lekarkę, żeby mu jakoś pomogła, bo on się po prostu dusi, w nocy nie spał,  godzinami okropnie kaszlał...
..przez to wszystko miał oczka podkrążone, nie miał apetytu, był wykończony...
...w końcu..po miesiącu lekarka zdecydowała się na antybiotyk..
..bardzo nie chciałam mu dawać, ale nie miałam wyjścia, nie umiałam mu pomóc...więc dałam...
...po antybiotyku kaszel troszkę się zmniejszył, ale dalej jest...

...wpadł mi w ręce artykuł, w którym lekarz się wypowiada iż często uporczywy kaszel towarzyszy pasożytom....twierdzi , że warto przedszkolaka odrobaczać co jakiś czas / profilaktycznie...

...poszliśmy do lekarki, powiedziałam jej o tym artykule, zgodziła się z nim i dała nam skierowanie na morfologie i  kał....
i co się okazało?!

Denisek ma glistę ludzką :///
...aż mi się słabo zrobiło...


* dostał jedną dawkę lekarstwa i po dwóch tygodniach mamy zrobić badania kontrolne
* ponieważ pasożytami można łatwo się zarazić, my też dostaliśmy środki na odrobaczanie, a Lili skierowanie na badania






6 komentarzy:

  1. A mówi się, że mamy są przewrażliwione. Dobrze, że tego nie zbagatelizowałaś i sama szukałaś przyczyn.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze, że szybko zareagowałaś. To bardzo ważne, nawet na najprostsze przyczyny, skutki mogą być później miażdżące. Pamiętam jak jedna z moich koleżanek zignorowała kaszel u dziecka i się okazało później, że ma zapalenie płuc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej aż mnie zmroziło. Dobrze, że posłuchałaś swojej intuicji. Dużo zdrówka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś mamą na medal! Nie ma to jak matczyne, bystre oko...a przy tym Twoja przytomna reakcja! Życzymy Wam szybkiego i bezpowrotnego pozbycia się "nieproszonego gościa" i pozdrawiamy!!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, nie mialam pojęcia. az zapytam pediatrę swojego, bo my z tym kaszlem tez się juz męczymy. dzieki

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana jak dobrze, że sama to zaproponowałaś! My dwa razy w roku robimy kał na pasożyty i mimo, że nic nam nie wyszło profilaktycznie odrobaczamy i siebie i synka wedle zaleceń naszego pediatry.
    A o gliście ludzkiej właśnie wczoraj rozmawiałam z koleżanką, jej synkowi właśnie też zdiagnozowali glistę ludzką i podobno to nie jest takie rzadkie u dzieci :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.