Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

piątek, 3 kwietnia 2015

Dogrywka. Mark Halsey & Ian Ridley 3/52

3/52



"Świat Premier League widziany oczami sędziego"


Dogrywka - Halsey Mark, Ridley Ian



"Mark Halsey zapisał się w historii angielskiej piłki nożnej jako najdłużej sędziujący arbiter, cieszący się wielkim poważaniem. Wygrał walkę z rakiem krtani, przeszedł kilka operacji i wyczerpujące leczenie, lecz udało mu się powrócić do gry. Co sprawiło, że przetrwał aż 17 lat na szczycie? Siła charakteru? Oparcie w rodzinie? A może przyjaźń z José Mourinho?

Dogrywka zabierze cię w świat, którego wcześniej nie przedstawiono w żadnej innej książce. Wejdziesz do szatni w dniu meczu, poczujesz napięcie towarzyszące piłkarzom w tunelu tuż przed wyjściem na murawę, przysłuchasz się boiskowym rozmówkom i sprzeczkom między sędziami a piłkarzami. Dowiesz się, jak Halsey radził sobie z gierkami i układami, jak znosił niesnaski z sir Alexem Fergusonem i nieprzyjemne komentarze z ust Wayne’a Rooney’a. To zaledwie przedsmak takich rozgrywek. " fragmen spisany z tyłu książki

...książka zapożyczona od Męża...

....warto przeczytać jeśli masz Męża sędziego...

...dowiedziałam się, że Mężuś nie sfiksował, że inni tez tak robią i są takimi maniakami...

"[...] biegałem z pokoju do pokoju...czy na pewno wszystko spakowałem..?
Okay, zacznijmy od początku. Rzeczy które idą do bocznych kieszeni [...] Dobra, teraz "zestaw moich gadżetów", który idzie na spód torby [...] Teraz strój. Po kolei, część po części: 
- buty,
- skarpety,
- sportowa bielizna,
- [...]
- koszulka sędziego
- szorty"

no śmiać mi się chciało jak to przeczytałam - mój Mąż robi dokładnie tak samo - i zawsze w tej samej kolejności wymienia potrzebny strój :)

"[...] Będąc piłkarzem, siedzisz w szatni pełnej kolegów [...] żartujecie. Jesteście razem [...] Tymczasem nagle znalazłem się sam, w malutkiej szatni [..]słuchałem jak za ścianą piłkarze żartują w najlepsze. W tedy doszło do mojej świadomości przekonanie, jak bardzo ważne mam zadanie do wykonania, jak inna jest teraz moja rola."

"Wstawałem dzień w dzień o 6.30 i po cichutku wymykałem się z hotelu, aby nie obudzić Michelle i Lucy. Chciałem skończyć trening jak najwcześniej, aby spędzić z rodziną większość dnia." 
-skąd ja to znam :)






2 komentarze:

  1. Fajnie że masz męża sędziego l-)
    Książka napewno interesująca ;)
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię piłki więc i pewnie książka mnie nie zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.