Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

wtorek, 28 kwietnia 2015

Zamach na prawdę. M. Wassermann, B. Rymanowski 6/52


6/52


Zamach na prawdę - Wassermann Małgorzata, Rymanowski Bogdan

"Książka odsłania nieznane kulisy największej w historii Polski katastrofy lotniczej oraz śledztwa w tej sprawie. Małgorzata Wassermann, córka posła, który zginął w katastrofie, ujawnia m.in. szczegóły przesłuchania w Moskwie, w czasie którego doszło do próby zwerbowania jej przez agentkę rosyjskich służb i przedstawia najbardziej prawdopodobny przebieg dramatu." Źródło tekstu


Kupiłam tę książkę, nie dlatego, że interesuję się polityką czy interesuje mnie katastrofa....uważam. że moim obowiązkiem jest słuchanie ludzi, którzy mają potrzebę opowiadania - przypominania o swoich bliskich, których stracili nagle.....sama straciłam bliską osobę, która zginęła tragicznie....i też chciałam, żeby świat zatrzymał się ze mną...żeby odczuł stratę razem ze mną, a nie, swobodnie i z uśmiechem żył dalej....znam to uczucie, kiedy chce się opowiedzieć o tamtej chwili, o smutku, a nikt nie chce słuchać, bo po co? po co się zagłębiać w tak przykry temat.



Cytat z książki:

"Długo będzie się pani zajmować Smoleńskiem?
Na pewno nie zostawię tej sprawy. I będę pytać do końca życia.

Ale wielu Polaków nie chce już o tym słuchać.
Przeciętny Kowalski interesuje się przede wszystkim swoimi sprawami. Ja to rozumiem. Ale  dla mnie taką właśnie sprawą jest śmierć mojego ojca."
.....

"[...] Ojciec nie był jakimś dyktatorem. Można było skorzystać z jego rady lub nie. Dopóki żył, miałam poczucie, że wciąż jestem dzieckiem. I jest ktoś, kto znajdzie wyjście z każdej najtrudniejszej dla mnie sytuacji."


Książkę bardzo szybko się czyta. Jest to wywiad /pytanie - odpowiedź/. Subiektywna prawda o tragedii w Smoleńsku. Można się z nią zgadzać lub nie. Każdy ma swoje zdanie na ten temat, jednak warto przeczytać.

1 komentarz:

  1. Po raz kolejny udało Ci się przekonać mnie do przeczytania książki. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.