Wprowadzenie


…. Z przymrużeniem oka… ....ZŁOTE MYŚLI MAMY WSPANIAŁEGO SYNKA I CÓRECZKI....




"Spójrz w oczy dziecka zobaczysz Boga."

- Phil Bosmans


"Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."

- Paulo Coelho

"Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca - to miłość macierzyńska."
- Józef Ignacy Kraszewski

sobota, 2 maja 2015

Wspomnienie - Mama

jak co roku,o tej porze muszą być wspomnienia...

...wspomnienia najwspanialszej kobiety na świecie....

w ten okropny dzień zadumy chcę przywołać Ciebie w pamięci...


chce zapisać chwile, bo z roku na rok obrazy w mojej głowie są słabsze...

...zdjęć nie mamy za dużo...

...bo jak byłam bobaskiem to aparatu nie mieliśmy...a jak podrosłam to zdjęcia robiło się tylko okazjonalnie...gdy zakupiliśmy wreszcie cyfrówkę, to ja już nie chciałam się fotografować z rodzicami, bo po co? jak były ciekawsze rzeczy do robienia, np imprezy na mieście






* zawsze będę pamiętać jak wpędziliśmy ostatnie chwile razem, dwa dni przed, w środę... pojechałaś załatwić mi sprawy na uczelni, bo mi się nie chciało, jednak pani dziekan nie chciała ci wydać moich dokumentów, więc oburzona musiałam przyjechać do dziekanatu, do ciebie, dzięki tej wrednej pani z dziekanatu spędziłyśmy wtedy fajne przedpołudnie, przeszliśmy się przez rynek, kupiłaś mi tostiniego i oglądaliśmy suknie ślubne na mój ślub /miał się odbyć za dwa 2 lata/ - sprzedawczyni zaproponowała nam kremową - ale ty się nie zgodziłaś - powiedziałaś, że w grę wchodzi tylko czysta biel. Pamiętam....Później wracałyśmy tramwajem i autobusem rozbawione....

* pamiętam jak przychodziłaś do mnie na uczelnie...jaka ja byłam dumna, że mam taką ładną, młodziutką mamę..zawsze wyglądałaś o 10 lat młodziej...

* pamiętam twoje "podomki", ciuchy w które zawsze się przebierałaś w domu /hihi pamiętam tą rozciągniętą czarną miniówę/...pamiętam jak zawsze zwijałaś się w kłębuszek na fotelu i udawałaś, że nie śpisz, a oczy miałaś zamknięte:)

Pamiętam.
POSTY WSPOMNIENIE :TU





Świat... 
Od czasu wynalezienia samochodu, ponad 100 lat temu, w wyniku wypadków drogowych zginęło prawie 30 milionów ludzi.
  • Światowa Organizacja Zdrowia przewiduje, że do roku 2020 wypadki drogowe staną się najczęstszą przyczyną przedwczesnej śmierci.
  • W Afryce w 1998 roku więcej dzieci zmarło w wyniku wypadków drogowych niż z powodu wirusa HIV/AIDS.
  • Wypadki drogowe w Afryce zabiły więcej młodych ludzi ( w wieku od 15 do 44 lat ) niż malaria.
  • W wielu krajach Azji, Afryki i Europy Środkowej od 40 do 50 % osób, które straciły życie w wypadkach drogowych, to piesi.
  • Wypadki drogowe najczęściej dotykają ludzi w młodym i średnim wieku -  w 67 % wszystkich wypadków biorą udział osoby poniżej 45 roku życia.
  • Procent dzieci poniżej 15 roku życia, ginących w wypadkach drogowych jest prawie trzy razy wyższy w krajach rozwijających się niż w krajach rozwiniętych.
  • Statystyki pokazują, że w ciągu 10-20 lat liczba ludzi rocznie tracących życie w wypadkach drogowych może osiągnąć poziom od miliona do 1,3 miliona osób. 
Polska...   
W ciągu ostatnich 17 lat w Polsce zdarzyło się prawie milion wypadków drogowych, w których zginęło ponad 110.000 osób, a ponad milion zostało rannych.  Dziennie w wypadkach ginie średnio 15 osób, a 160 zostaje rannych.


3 komentarze:

  1. Szkoda że mama nie doczekała się na wnuczka:(
    ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny raz czytam wspomnienia o Twojej Mamie i kolejny raz się wzruszam. Pięknie o niej piszesz. Jesteśmy częścią naszych rodziców, ale kiedy odchodzą to wraz z nimi odchodzi również część naszej osobowości. Pozostają wspomnienia, ale i pustka którą ciężko jest wypełnić. Każdy dzień przynosi mnóstwo nowych wrażeń, one pomału zapełniają tę lukę, ale jednocześnie nawarstwiają się refleksje "szkoda,że nie możesz tego zobaczyć!". Doświadcza tego chyba każdy, kto stracił bliską osobę... Buziaki dla Ciebie i rodzinki ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.